در پس رفتارهای انسانی ، گلستانی از مهر و آگاهی ماوا دارد. حکیم ارد بزرگ
زندگی با آدمهای در بند و انکار شده ، سودی ندارد. حکیم ارد بزرگ
دموکراسی و مردمسالاری بدون داشتن رسانه های آزاد بی معناست . حکیم ارد بزرگ
بارزترین و گرامی ترین گرایش ماهاتما گاندی ، آزادیخواهی و میهن پرستی او بود . حکیم ارد بزرگ
رسانه های آزاد ، باید زبان مردم باشند. حکیم ارد بزرگ
مهر و دوستی، در سرزمین آزادیخواهان، پاینده است. حکیم ارد بزرگ
اعتیاد به تلویزیون و ماهواره ، هزار برابر بدتر از دلبستگی به اینترنت است. حکیم ارد بزرگ
تلویزیون می تواند همدم سالمندان باشد. اما بی شک تباه کننده عمر جوانان است. حکیم ارد بزرگ
آنکه همراه است و یاور، هر نفسش، بهایی بی انتها دارد. حکیم ارد بزرگ
مهربانان به یاد ما هستند ، حتی زمانی که ما خود را فراموش کرده ایم. حکیم ارد بزرگ
شکوفا سرزمینی است که، مردمی از خودگذشته و آزادیخواه دارد. حکیم ارد بزرگ
کارمندان نابکار، از دزدان و آشوبگران، بیشتر به کشور آسیب می رسانند. حکیم ارد بزرگ
مردمی که غرور میهنی ندارند ، سرزمین خویش را خیلی زود از دست می دهند. حکیم ارد بزرگ
همبستگی ملی را با مهر و دوستی افزون کنیم. حکیم ارد بزرگ
آزادیخواهی و راستی، باید برجسته ترین خوی ایرانیان باشد. حکیم ارد بزرگ
اُرد بارها گفته است تا زمانی که ابوعلی سینا و یا خوارزمی ، نماد دانش و اندیشه ایرانی باشند ، کشور ما حتی یک گام هم بسوی دانش روز جهان بر نخواهد داشت. بی پرده بگویم دل خوش نمودن به اساطیر و دانشمندان مرده به معنای نادیده گرفتن دانشمندان زنده است. هنگامی که می بینم برخی با آب و تاب کوشش می کنند از مردگان برای زندگان الگوی علمی بسازند ، تمام وجودم فرو می ریزد و آرزو می کنم کاش ما چنین الگوهایی نداشتیم. نگاهی به کشورهای پیشروی حال حاضر بکنید. آنها ابوعلی سینا ها ندارند ، اما یک شرکت کوچک دانش بنیان آنها به اندازه کشور ما درآمد و ثروت برای سرزمین خود به ارمغان می آورد . حالا باز هم بنشینیم و پیوسته بگوییم ما فلان شخص را داشته ایم و به آن دلخوش باشیم . بدانید و باور کنید، هزار ابوعلی سینا و خوارزمی در حال حاضر نمی توانند ایران را به سوی رشد و توسعه هدایت کنند. تنها راه آن است که فرهنگ بزرگداشت از زندگان را جایگزین تجلیل از مردگان کنیم. حکیم ارد بزرگ
خردمندی از دیدگاه اُرد ، شناخت مهربانی و کوشش در راه هم افزایی جهانی آن است. حکیم ارد بزرگ
نگاه خردمندان به ریشه ها می رسد ، و دیگران به شاخه ها. حکیم ارد بزرگ
نگاه و آرمان حکمت ، خردمندانه زیستن است. حکیم ارد بزرگ
نم نم باران ، آرام خاک و دانه را بیدار می کند ، خرد هم ناگهان پدید نمی آید ، زمانی بس دراز می خواهد ، و روانی تشنه آموختن. حکیم ارد بزرگ
تنها آشیانه خرد ، راستی و درستی است. حکیم ارد بزرگ
آدم های آرمانگرا، نیکان روزگارند. حکیم ارد بزرگ
آدمهای ماندگار ، تنها به آرمان می اندیشند. حکیم ارد بزرگ
توان آدمیان را ، با آرزوهایشان می شود سنجید. حکیم ارد بزرگ
خوی آدمی ، همواره در پی دگرگونی و آرمانگرایی است. حکیم ارد بزرگ
در دوران زندگی ، تنها زمان هایی برایمان ارزشمند است ، که آرمانی را پیگیری می کنیم. حکیم ارد بزرگ
اگر آرمان برایمان هویدا باشد، ابزارهای رسیدن به آن را خیلی زود خواهیم یافت. حکیم ارد بزرگ
اندیشه های فراگیر مردمی ، همیشگی نیست ، زیرا همواره دستخوش دگرگونی به دست جوانان پس از خود است ، با آمدن جوانان ، به آرامی آرمان های نو پدید می آید و اگر آرمان گذشتگان نتواند خود را بازسازی کند ، ناگزیر نابود می گردد. حکیم ارد بزرگ