فلسفه اُرُدیسم و فیلسوف اُرُد بزرگ

فلسفه اُرُدیسم و فیلسوف اُرُد بزرگ

☀️ وبسایتی برای دوستداران فلسفه اُرُدیسم ☀️ زیر نظر : لیلا صادق زاده
فلسفه اُرُدیسم و فیلسوف اُرُد بزرگ

فلسفه اُرُدیسم و فیلسوف اُرُد بزرگ

☀️ وبسایتی برای دوستداران فلسفه اُرُدیسم ☀️ زیر نظر : لیلا صادق زاده

«شهید محسن حججی و سخنی از فیلسوف حکیم ارد بزرگ»

«شهید محسن حججی و سخنی از فیلسوف حکیم ارد بزرگ»

بیشتر آدمها میل و کشش به آرامش دارند می خواهند از زندگی خود لذت ببرند آنها از راه ها و جاده های ناشناخته بیزار هستند و به مرور گرفتار روزمرگی شده و در یک چرخه نسیان روزگار می گذرانند .
مدتها بود پرسشی در ذهن داشتم پرسش این بود : شهید محسن حججی چرا در 26 سالگی برای جنگ با داعش به سوریه رفت؟ شهید حججی می توانست همانند بسیاری از همسالان جوان خود ، جوانی کند و دل به امور روزمره بندد .
امروز به وصیت نامه این شهید نگاه می کردم وصیت نامه امضای 27 تیرماه 1396 دارد اما در سررسید قدیمی (1393) و در صفحه 11 اسفند آن سررسید، نوشته وصیت نامه شروع شده است صفحه ایی که جمله ای از فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ در خود دارد با این محتوای ((آرامش اگر همیشگی باشد سستی و پلشتی در پی دارد.)) ...
اینجا بود که پاسخ پرسش خودم را گرفتم که چرا شهید جاودانگی را بر آرامش ترجیح داده است و بر علیه سیاهی قیام نموده است و در این راه به شهادت رسیده است .  اقدام و عمل او سرآغاز مرگ و زوال داعش شد و دیدیم چطور شالوده منسجم و پنهان داعش از هم پاشیده و عیان شد.
شهید محسن حججی می توانست وصیت نامه خود را در یکی دیگر از صفحات 365 روز سال بنویسد اما آغاز آن صفحه 11 اسفند ماه است... همان صفحه ای که آرامش همیشگی را ، نکوهش می کند و  در عمق خود، خواهان رستاخیز و جاری بودن است ... شاید این موضوع را عده ایی امری اتفاقی بنامند اما حتی با پذیرش این موضوع ، باز هم نمی توان از هماهنگی جالب این اتفاق چشم پوشید و در مورد آن سکوت کرد.

پی نوشت :

شهید محسن حججی متولد سال 1370 در نجف‌آباد اصفهان، شهید مدافع حرم است. این شهید مردادماه 1396 در عملیاتی در منطقه التنف واقع در منطقه مرزی بین سوریه و عراق به دست نیروهای گروه تروریستی داعش به اسارت درآمد و پس از دو روز به شهادت رسید. شهادت این شهید مدافع حرم بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی و ورزشی زیادی به این موضوع واکنش نشان دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد