فلسفه اُرُدیسم و فیلسوف اُرُد بزرگ

فلسفه اُرُدیسم و فیلسوف اُرُد بزرگ

☀️ وبسایتی برای دوستداران فلسفه اُرُدیسم ☀️ زیر نظر : لیلا صادق زاده
فلسفه اُرُدیسم و فیلسوف اُرُد بزرگ

فلسفه اُرُدیسم و فیلسوف اُرُد بزرگ

☀️ وبسایتی برای دوستداران فلسفه اُرُدیسم ☀️ زیر نظر : لیلا صادق زاده

بیوگرافی و ناگفته هایی پیرامون فیلسوف اُرُد بزرگ از زبان بانو کتایون کامکار

در این ویدئوی آموزنده بانو کتایون کامکار ( ادیب و شاعر کشورمان که مقیم کشور آلمان هستند) پیرامون زندگی فیلسوف اُرُد بزرگ و همچنین فلسفه اُرُدیسم سخن می گویند.
مباحث مطرح شده در این ویدئو عبارتند از:
درباره چهار حکیم تاریخ ایران
زندگینامه فیلسوف اُرُد بزرگ
فلسفه اُرُدیسم
فیلتر نام فیلسوف ارد بزرگ در ایران
موقعیت اجتماعی فیلسوف و سخنان دوستدارانش
و...


درباره بانو کتایون کامکار:

بانو کتایون کامکار ادیب، شاعر و ترانه سرای ایرانی ساکن کشور آلمان می باشند. از وی تا کنون سه کتاب شعر به نام های:
تلنگر های دل در غربت
من سایه ام را دار خواهم زد
گرگ درون
منتشر و یک آلبوم صوتی با صدای ایشان عرضه شده است.
کتاب چهارم بنام دختر آبی و آلبوم صوتی جدید ایشان بزودی به علاقه مندان شعر و موسیقی عرضه خواهد شد.



با کیفیت اچ دی و 60 مگابایت + لینک دانلود این ویدئو - کلیک کنید



با کیفیت فول اچ دی 237 مگابایت  + لینک دانلود این ویدئو - کلیک کنید

آدرس کانال یوتیوب  بانو کتایون کامکار:

https://www.youtube.com/@katayounkamgar9938/


سخنان بانو کتایون کامکار در این ویدئو:
من میزبان شما کتایون کامکار به روال همیشه میزبان شما در این برنامه هستم.
در جلسه ی گذشته بنده برای شما چهار فیلسوف بنام تاریخ ایران را که شهرت جهانی نیز دارند خدمتتون معرفی کردم.
یک نکته ی بسیار جذاب و جالبی در این میان نظر بنده رو جلب کرده بود .
و آن اینکه حکیم بزرگمهر به نوعی حضور چهارمین حکیم و فیلسوف بنام تاریخ ایران را که اُرُد بزرگ نام دارد پیش بینی کرده بوده.
حال داستانش رو برای شما تعریف میکنم.
حکیم بزرگمهر در اواخر عمرش تصمیم میگیرد که از زادگاه خودش مرو دیداری بکند.
با تعدادی از یارانش راهی مرو می شود.  به رودخانه اترک می رسند. در آنجا اتراق می کنند و شب می خوابند تا روز بعد دوباره حرکت کنند.
بزرگمهر خواب عجیبی می بیند. او خواب می بیند که رود اترک خشک شده است و کف آن ترک خورده.
و او در کف ترک خورده رود اترک قدم می زند. به چشمه ای می رسد . در آن چشمه ماهی قرمز کوچکی را می بیند که شنا می کند. در همان لحظه نیروئی پیکر اون را به بالا می کشد . به سوی آسمان . و پیکر او پودر شده و غبار می شود. و در آسمان گسترده و پخش می شود. در همان لحظه چشمه جوشان نیز فواره می زند، بالا می آید و تبدیل به دریا می شود . در این گاه بزرگمهر بیدار می شود.
روز بعد خواب خود را برای همراهانش تعریف می کند. و آن ها از او تعبیر خواب را می پرسند. بزرگمهر تعریف می کند که
قرن ها باید بگذرد . در سال های بسیار دوری که خواهند آمد از این خطه حکیم و فیلسوف بزرگی بر خواهد خواست . این حکیم چهره اش شبیه من است . آهنگ صدایش گرم و آشناست. این حکیم اندیشه های فیلسوفانه مرا در ذهن دارد . اما با دانش و تحصیل خود در زمان خودش اندیشه های مرا با تجربیات زمان خودش در هم می آمیزد. او بزرگمهر دیگری خواهد بود.
این یک پیشگویی بوده که بزرگمهر انجام داده. حال این رو به چه میشه تعبیر کرد؟ آیا اُرُد بزرگ همزاد بزرگمهر بوده؟ روح بزرگمهر در جسم اُرُد بزرگ حلول کرده است؟ قابل توضیح نیست ولی بسیار جذاب است و سوال انگیز.
پس بزرگمهر پیش بینی می کند که از آن خطه یک فیلسوف دیگری ، یک بزرگمهر دیگری برخواهد خواست.
حال ما ببینیم که اُرُد بزرگ چه کسی بوده؟
اُرُد بزرگ برخواسته از خراسان بزرگ ، مشهد ، در مشهد به دنیا آمده. پدرش محمد تقی شرکا نام داشته ، در شهر شیروان به دنیا آمده. مادرش بانو فاطمه جاهد طبسی از ایل قشقایی شیراز بوده. و خودش با نام شناسنامه ای مجتبی شرکا در مشهد به دنیا آمده است. بنده به هنگام تحقیق این مبحث هر چه گشتم سال تولد این بزرگوار را نیافتم . فقط قید شده که او در 17 دی ماه به دنیا آمده است. حال کمی از زندگینامه اُرُد بزرگ برای شما تعریف بکنم.

اُرُد بزرگ در 11 سالگی هر چه که پول تو جیبی داشته می داده و روزنامه می خریده و به خواندن و مطالعه مطالب روزنامه ها بسیار علاقه داشته. در 12 سالگی به طراحی علاقه مند می شود.
و در 13 سالگی شیفته فلسفه و حکمت می شود. تا 18 سالگی اُرُد بزرگ اوقات خود را حتی گاهی تا 12 ساعت در شبانه روز در کتابخانه های مختلف مشهد به مطالعه می پردازد ، در رشته های گوناگون هنر، گرافیک، جامعه شناسی، تاریخ، روانشناسی در تمام این رشته ها مطالعه می کند.
آنچنان او غرق مطالعه رشته های گوناگون می شود که خود را فراموش می کند.
در شبانه روز فقط چند ساعت می خوابد و یک وعده غذا می خورد. غرق در مطالعات بوده تا برای خود رشته مورد علاقه اش را پیدا کند. بعد به دنبال معماری می رود ، معماری نیز او را راضی نمی کند. تا اینکه بالاخره به عشق دوران نوجوانی اش یعنی فلسفه و حکمت رو می آورد، و این همان چیزی بوده که او را راضی می کرده است.
در رشته حکمت و فلسفه تحقیقات بسیار عمیقی می کند و هدف او از این همه تحقیق و غرق شدن در دنیای حکمت و فلسفه این بوده که پی ببرد به فلسفه زندگی و گردش کیهان و کائنات ، که اصل زندگی چه معنایی دارد؟
ارد بزرگ کتابی به نام کتاب سرخ جمع آوری می کند. این کتاب شامل آموزه یا سخنان قصار و یا راهنمایی های زندگی می باشد
ارد بزرگ فلسفه اردیسم را بنیان می گذارد، فلسفه اردیسم پای بند بودن به سه اصل می باشد
 مهر به گیتی ، مهر به انسانیت و مهر به آزادی و آزاد زیستن پایه و اساس فلسفه اردیسم می باشند
ارد بزرگ شخصا انسان ساده زیستی هست . کم حرف و بیشتر گوش می کند.
مریدان و طرفداران بسیاری در سراسر کشور دارد، و در سراسر دنیا در اصل. آنقدر که ارد بزرگ را در خارج از ایران می ستایند و دوست می دارند و مریدش هستند در ایران کمتر از او یاد می کنند
چرا؟ خدمت شما عرض می کنم
صفحه و نام او را در اینترنت فیلتر می کنند. به همین علت ایرانی های داخل ایران او را کمتر می شناسند اما مریدانش در سراسر دنیا گفته های او را آثار او را از طریق اینترنت دانلود می کنند . این مریدان همه ساله برای دیدار ارد بزرگ به کرج می روند تا او را ملاقات کنند . ارد بزرگ در زمانی به عنوان یک فیلسوف والامقام ظهور کرد که علم حکمت و فلسفه در ایران سال ها بود رو به موت رفته بود ، تراوشی نداشت کسی را جذب نمی کرد مردم جذب فلسفه و حکمت نمی شدند و اگر کسی در این رشته تحصیل کرده بود خود را هرگز در اجتماع به عنوان فیلسوف معرفی نمی کرد ، به عنوان کارشناس تاریخ، روانشناس، جامعه شناس و نه فیلسوف خودشان را معرفی می کردند.ارد بزرگ ظهورش در ایران و در جهان باعث شد که به رگ های خشک فلسفه ی رو به موت ایران خون تازه بدمد و این علم فلسفه و حکمت را که در ایران سال ها بود رو به نابودی گذاشته بود دوباره زنده بکند
از دید او انسان هایی که واجد انسانیت هستند قابل احترام می باشند و نه کسانی که اصالت خانوادگی یا ثروت بی کران دارند و او خودش که از تبار ملکشاه سلجوقی بوده در واقع خون شاهزادگی داشته اما هرگز به خاطر اصلات خونی خود نبالیده . اندیشمندان کشورهای فارسی زبان به خصوص بسیار به اندیشه های اردبزرگ اعتقاد دارند و به آن عمل می کنند. از کسانی که بسیار در جهان معروف هستند، از معروف ترین چهره های جهانی، من دو مورد رو خدمت شما عرض می کنم. که این ها نیز از مریدان ارد بزرگ بوده اند . یکی احمدشاه مسعود فرمانده نظامی و وزیر دفاع پیشین افغانستان که در سال 1380 ترور شد تا قبل از اون یک فعال نظامی و سیاسی افغانستان بود مسعود از مریدان ارد بزرگ بوده و همیشه عنوان می کرده که من و ارد زاده یک سرزمین هستیم و من بسیار لذت می برم وقتی نوشته های ارد بزرگ را می خوانم زیرا از تمام آرزوهای من سخن می گوید
مورد دیگری که باید از آن نام ببرم بانو بی نظیر بوتو می باشد، در سال 1993 تا 1996 نخست وزیر پاکستان بود و در سال 2007 ترور شد . بی نظیر بوتو همیشه در آن دوران گفته بوده که ایران و پاکستان باید با هم همبسته و همدل و پیوسته باشند زیرا که پاکستان هویت مشترک تاریخی و فرهنگی با ایران دارد و این همبستگی چنانچه به وجود بیاید باعث قدرت بیشتر این دو کشور در منطقه خواهد بود
از آن سو یک اندیشمند افغان به نام دکتر شبرنگ عطایی معتقد است که با حضور با ظهور ارد بزرگ فرهنگ و تاریخ و ادبیات ایران بیش از پیش اوج پیدا کرده و به والایی بیشتر از قبل رسیده است . حضور ارد بزرگ فرهنگ تاریخ را بیشتر جلا داده است در این دوره
ارد بزرگ پس از اینکه صفحه او در اینترنت فیلتر شد و در واقع رژیم را شخصیت ارد بزرگ و عقاید او خوش نیامد و از این رو ارد بزرگ به انزوا و عزلت کشیده شد اما او خود خواسته نیز حاضر به شرکت در اجتماعات علنی نبوده . هیچ مصاحبه ای از داخل و خارج را نمی پذیرفت و قرار ملاقات با بزرگانی را که مایل بودند با او ملاقات کنند را نمی پذیرفت.
اما نوشته های او اندیشه های او آنچنان عمیق اثرات خود را در وجود هر فرد بنیان گذاشته که به سان غنچه هایی که تبدیل به گل شده اند و آنچنان تاثیر عمیقی داشته که اُرُد همیشه در درون و ذهن و روح مریدانش زنده است .

برچسب ها : Katayoun Kamgar , کتایون کامگار , orod bozorg , orodism philosophy , great orod , hakim orod bozorg , philosopher orod bozorg ,

نظرات 1 + ارسال نظر
الیکا احمدزاده 1401,10,20 ساعت 05:07 ق.ظ

این ویدئو با اجرای استاد کتایون کامکار فوق العاده عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد